viernes, 16 de mayo de 2008

Avui, a la guarde!



Ahir va ser 15 de maig, ahir va fer quatre mesos que vàres marxar físicament del nostre costat. Ahir va ser un dia dur, no vaig poder compartir amb paraules el temps, la data, però sentia que els qui m’envoltaven ja sabien també quin dia era: la iaia, la tia i després en Cris, el papi. Vaig anar a la platja, com tantes vegades. En la meva soletat passejava per la sorra, acompanyada d’aquest silenci, a vegades perturbador.

Aquests dies he tornat a agafar el cotxe, princesa. Ha estat un moment molt difícil per mi. Pors i records es barrejaven a dins meu. He plorat a dins el cotxe, he cridat des de l’ànima com feia dies no feia. He mirat pel retrovisor amb l’esperança de trobar-te al darrera. Però no hi eres, i les llàgrimes han sortit en forma de crit, no hi eres. En el camí he recordat tantes vegades juntes, les dues d’aquí cap allà. Tu ballant al darrera i cantant alguna cançò de la radio. Com t’agradava cantar, t’inventaves les lletres i quan jo et mirava em sonreies. Quina soletat princesa, omplies la meva vida, mami. I ara sé que això no és del tot bo, perquè ara que no hi ets no sé què haig de fer. Eres la llum que em feia caminar. Ara em toca aprendre a viure amb crosses, perquè no puc caminar sola. De camí cap a Ampuriabrava he passat per davant d’Ordis, el poblet on et portava a la guarderia unes horetes. La meva bogeria m’ha fet girar cap aquest poble. I si estaves a la guarde, i si tot és un malson i tu estàs jugant amb els teus amics al pati. Però enseguida m’he adonat del que estava fent, el que estava pensant i he parat el cotxe de cop i m’he posat a plorar. No he arribat a la porta, he donat mitja volta i he tornat a rempendre el camí de la meva realitat, la realitat de que no estàs al cole, que has marxat molt lluny. La tristesa ha tornat a mi, aquests minuts de bogeria, d’esperança, s’han allunyat, deixant-me amb la meva comapanya: la tristesa, la nostalgia. Aleshores he recordat quan et portava al cole. Recordes les primeres vegades, tenies quasi dos anyets. La mami sortia plorant perquè era la primera vegada que ens separavem físicament. Però en canvi tu, et quedaves sense saber el que passava, però sense plorar. T’agradava molt anar-hi. Quan t’anava a buscar em quedava uns minuts, abans de que tu em veiessis, observant com jugaves, com et relacionaves amb els altres nens. Sempre sonreies, se’t veia tan feliç. Després m’explicaves cosetes dels teus nous amics; la Julia, la Laia, l’Aitor, l’Aniol, la Gemma, en Gerard. Tens una capacitat per estimar increíble, princesa. Després em veies i venies corrents, t’abraçaves a mi. Com m’agradaven aquests segons d’amor tan intens. Em miraves als ulls i em preguntaves què fariem,; anem amb la iaia, anem a veure al Leonel (el teu estimat cosinet) o amb en Quel (el teu estimat amic). Quina marxa que portaves. Jo venia de la feina cansada i tu volies seguir el recorregut. I així ho acabavem fent. Després, cap a les 17h, quan el papi ja arribava a casa, marxavem a passar la tarda amb ell. Arribavem a casa i el papi et dedicava tot el seu temps: contes, cançons, jugaveu al llit. Ara sé la felicitat que amagaven tots aquells moments. Tot el que teniem, tot l’amor que es respirava entre aquelles pareds. T’estimem Dunia, t’estimem moltíssim. Un petò etern.

6 comentarios:

Brígida dijo...

Hola Dunia,
Avui m'agradaria explicar-te una historieta, d'aquelles d'abans d'anar a dormir, perquè dormis en pau i somiis amb totes les coses bones que en tant poc temps vares poder donar i descobrir.

"Hi havia una vegada..., una petitona, que despertava tanta llum, que va enlluernar a tothom. Tenia uns ullets tan blaus que despertava pau, i una carona tan bufona que depertava tendresa i amor.
Aquesta petitona va impregnar del més gran amor que pot existir, a totes les persones del seu voltant.
Veure-la era raó de felicitat, i amb aquell somriure tan enriquidor es feia estimar com mai ningú a pogut estimar.
Ella va recorre un curt camí, però a la vegada tant intens, que va entrar inmensament a l'interior dels que va tenir a prop.
Per això, actualment, el sentiment de tristor invadeix el món on va existir, però a poc a poc, apendran a no viure-la físicament, però si en el record i amb la connexió directa a aquest espai tan bonic i ple d'amor on ara es, esperant el dia de tornar-vos a unir.
Petitona, segur que des d'on ets continues repartin aquest amor tan gran que tu tens. Quina sort que tenen els que han pogut disfrutar i palpar aquest amor tan intens!!!
No estiguis trista, a poc a poc, podran arribar a veure-ho així, i conviure amb el que ha passat.
Saben que per tu, el més important és poder veure el seu somriure, i la seva felicitat, però és massa aviat nineta, deixa'ls temps per seguir aquest camí d'esperança i tranquilitat."

Dorm nineta, dorm, i somia amb tot lo bonic i tot l'amor que has i continuaràs vivint.

Un petó fins al cel per totes aquelles estrelles que ens il·luminen el camí!!!

Brígida

Pequeña Ainhoa dijo...

Breve pero muy sincera, aqui me tienes para todo, hoy hace 26 meses que falleció Ainhoa y encima fracaso mi inseminación, pero bueno esto es una insignificancia para lo vivido.
Perdi de nuevo una batalla,pero la guerra.
Te mando todo mi cariño y apoyo.
Un beso hasta el cielo.
Loly, la mamá de Ainhoa

Anónimo dijo...

hola sandri, cariño, hola hermanito de mi alma,ayer viernes con el leo recordabamos cuando dunia venia acasa y los abrazos q se daban cuando se veian, o lo
bien q se estaban, cuendo leo le escondia el GUA-GUA, y ella entonces le escondia el chupete, que lindos recuerdos q lindos momentos q nos dejastes compartir con tigo,
gracias pincesa
(como te dicen la mami y el papi)
Dunia:
el leo m dice todos los dias q te extraña y entonces yo hago q te salude y q con su manito te mande un beso al cielo porq estoy segura q te llegan y q tu se lo devuelves
a el. Asi tambien como se los das a tus papis,aunq ya no estes fisicamente sabemos q tu estas con nosotros y sobre todos q estas
ayudando a tus papis.
Dunia se feliz en tu nuevo mundo juega como lo hacias a qui con tus nuevos amigitos, sabes cada vez q estoy con tu mami es como verte a ti, tu mami tiene tus ajos y una kira tan tierna q cada vez q estoy con ella logra q me anule y no hago mas q mirarla.
Sandri te quiero y aunq no pueda estar cada dia con vos, ten presente q mi corazon y mi pensamiento lo tengo junto a ti cada momento.
vane.

Anónimo dijo...

Dunia avui es dissabte, dies en k normalment dinavem tot junts!!! o sino era el diumenge!!! pero ens véiem sempre!!
sempre esperavem el diumenge per veuret!! i passar ratets miran la tele!! jugan amb ls nenes, amb la moto amb el"guau-guau"... són moments molt molt i molt bonics els k em passat junts!!
m'en recordu amb claritat del dia k et van regalar la motu!!! a la rampa de casa la tieta!!! on agafaves un velocitat k no controlaves i et paraves amb el arbre!! i reies i reies!! fins k vas aprendr a frenar amb el peus!!! ven espavilada k eres. com amb el puzle amb el k te distreies molt de ratu al principi i vas acavar montan-lo amb una rapidessa impresionant!!! dunia tots i tots aquests grans moments estan a dintre del nostre cos igual que tu!! k sempre seras el nostre angelet.



Dunia testimumoltixim!!




MuAkS*

Anna dijo...

Que bonic el conte de la brígida!
També preciosa la foto d'on està la Dunia, poseu unes coses tant boniques que m'agrada passejar-me pel vostre Blog i anar coneixent la Dunia i a vosaltres.
Se'm fa estrany que la Dunia sigui d'aquest mon, perque tota ella és com màgica...cada foto i dibuix que penjeu te una màgia...en fi, felicitats per seguir endavant, el vostre exemple ajuda a molts d'altres.
Un petonet
Anna

Antonio dijo...

El tiempo pasa tan rápido y tan lento a la vez, que ya no cuento los meses que han pasado desde la marcha de Víctor, es curioso pero siempre me acuerdo al día siguiente de haber pasado otro mes. Es como si el tiempo se hubiera pasado. Supongo que cuando llegue el año será duro y amargo.
Lo único que nos puede ''tranquilizar'' es que ellos están más que bien.
Os mando muchos besitos.
Antonio